Klimaatplan voor Provincie Gelderland

Klimaatplan voor Provincie Gelderland

Door een intern merkverhaal te creëren kan het klimaatplan worden gedragen door de medewerkers. Door de merkwaarden voelen medewerkers zich sneller verbonden.

De interne klant meekrijgen 

Firm of the Future heeft in opdracht van de Provincie Gelderland, een klimaatplan ontwikkeld en heeft ons gevraagd om op basis van het klimaatplan een strategisch marketing communicatieplan te ontwikkelen. Uitgangspunt: bewustwording en gedragsverandering van de medewerkers, om hen op die manier actief te laten bijdragen aan de uitvoer van het klimaatplan.

REBELSE AANPAK:

Bij de Provincie Gelderland heb je te maken, zoals bij de meeste overheidsinstanties, met verschillende afdelingen en dus ook diverse culturen. Het klimaatplan is een overkoepeld plan en daarbij moesten alle medewerkers zich betrokken voelen. Wij zijn gaan bouwen een intern merk, waarbij de kernwaarden overeen kwamen met de waarden bij de verschillende medewerkers en bedrijfsculturen.

Rebel Effect:

Er is nu een huisstijl, herkenbaar beeld icoon en verhaal voor het klimaatplan. Het uitgewerkte karakter vormt nu een overkoepelend en herkenbaar ‘merk’ voor alle acties vanuit het klimaatplan. Zo kan de Provincie blijven bouwen aan de kernwaarden en het succesvol uitrollen van alle activiteiten rondom de klimaatagenda. De medewerkers kunnen zich nu herkennen in het klimaatplan. 

Karst Beens, van Besouw

Karst Beens, van Besouw

Merkbeleving creëren voor een nieuw te lanceren exclusief tapijtontwerp. Alles komt samen, van de strategie werken we naar het lanceermoment met verschillende campagnes.

Een nieuw concept lancering

Hoe veel producten worden er elk jaar gelanceerd? Héél véél! Hoe regelmatig tref je dan een fabrikant, die zijn nek durft uit te steken om iets totaal nieuws, gewaagd en buiten de comfort zone te lanceren? Niet vaak. Wij hebben dan ook geen moment geaarzeld. Van Besouw is een bedrijf met een lange historie en staat bekend om kwaliteit. Met een voortdurende drang naar vernieuwing. Niet gek dat Van Besouw contact opnam met Roelfien Vos, een Award Winning Interior Designer, om een nieuwe unieke collectie te ontwikkelen. Natuurlijk mag dan een sterke marketingstrategie niet ontbreken. Om het eens anders te doen, absoluut niet traditioneel, kwamen wij rebels in beeld.

Het creëren van een merkbeleving

Nadat wij ondergedompeld waren in alle gave design ideeën van Roelfien, zijn wij ons gaan verdiepen in de nieuwe klant. Met twee klant portretten op zak, zijn we het merk gaan creëren. Een merk dat de collectie direct een gezicht gaf, maar ook moest aansluiten bij Van Besouw en Roelfien Vos. Resultaat een vrouwelijk en verleidend merk wat dit jaar (2020) op de markt komt!

Van Strategie tot campagne

Door volledig in de schoenen van de klant te gaan staan werken wij aan de (online) marketingcampagne om de high end consument, interieur architect en exclusieve design winkel, omver te blazen. Met een aparte campagne pagina, trendboek, brochure, social media strategie en een speciale presentatie voor de designwinkels. Alles komt hierin samen en moet ondersteund worden door prachtig beeldmateriaal.

Het Rebel Effect:

De directie van van Besouw weet zeker dat alles rondom de productlancering wordt geregeld. Het belooft in ieder geval uniek, luxueus en exclusief te worden!

Bas Liebeek, VIRIDIS Business Advisory

Bas Liebeek, VIRIDIS Business Advisory

Bas Liebeek, Eigenaar van VIRIDIS Business Advisory

Ontdekken waarom ik doe wat ik doe

Klanten willen zich herkennen en zich verbonden voelen met een merk. Wij helpen ondernemers hun bedrijf als een merk neer te zetten. Door je bedrijf te gaan zien als een persoon, kun je een uniek merk creëren. Dit helpt bij het vertellen wat je doet. Bas is één van de eerste rebel ondernemers die aan de Marketing Academy heeft deelgenomen. Bas heeft samen met andere ondernemers, in 6 weken tijd gewerkt aan zijn branding, het creëren van zijn eigen bedrijfspersoonlijkheid. In het wijze Rebel Portret van Bas Liebeek, vertelt hij als jonge ondernemer zijn eerlijke verhaal. Het gaat om richten, inrichten en verrichten!

Bas aan het woord

“De afgelopen weken ben ik teruggegaan naar de basis. Ontdekken waarom ik doe wat ik doe. Dat was het startpunt om te kijken of ik VIRIDIS Business Advisory juist heb gepositioneerd”.

Het rebel effect:

Blijven ondernemen vanuit mijn passie, een impact maken en hier transparant over vertellen. Dit komt allemaal samen in het Rebel Portret, een video die ik samen met Kiki en Daphne heb gemaakt.

Big shoot out naar Kiki Vrendenberg & Daphne Rolf voor het mooie traject dat zij hebben weten te ontwikkelen!

Theo Hek, Canon Business Center NoordOost

Theo Hek, Canon Business Center NoordOost

Theo Hek, directeur van Canon Business Center NoordOost

Het gewone buitengewoon goed doen

Theo is één van de eerste rebel ondernemers die aan de Marketing Academy heeft deelgenomen. Theo heeft, samen met andere ondernemers, in 6 weken tijd gewerkt aan zijn branding, het creëren van zijn eigen bedrijfspersoonlijkheid. In het goede buur Rebel Portret van Theo Hek, vertelt hij als gedreven ondernemer zijn eerlijke verhaal. MENS ZKT. ECHT MENS. Een mooie zin uit het Rebel Portret: “Mensen gaan steeds meer behoefte hebben aan echte mensen” en “Ik sta iedere dag op om een klein beetje beter te worden”. 

Theo aan het woord

“Voor mijn zomervakantie heb ik mezelf een marketing heroriëntatie cadeau gedaan, van A Different Rebel. Samen met Daphne Rolf & Kiki Vrendenberg heb ik gekeken naar de normen en waarden die voor mij van belang zijn. Om eerlijke marketing te kunnen bedrijven is het belangrijk om te weten waarom je iets wil. In ons geval willen we vooral onszelf laten zien door het ‘Gewone buitengewoon goed te doen’. Vervolgens hebben we hier een mooie video van gemaakt”.

Het Rebel Effect

Een Rebel Portret video, dat meer dan 35.000 keer bekeken werd, met vooral positieve reacties recht uit het hart. Tergelijk werd de laatste hand gelegd aan onze webshop www.canonline.nl  Wat elkaar positief versterkd heeft.

 

Arno van Oosterhout, Finc Accountants

Arno van Oosterhout, Finc Accountants

De klant staat bij ons centraal. Ons doel is om samen succesvol te ondernemen en verder te groeien. Dit is nu in al onze marketing en communicatie doorgevoerd. 

Van Marketing strategie tot uitvoer

Finc Accountants staat ondernemers uit Midden-Brabant bij als partner op administratief, financieel en fiscaal-juridisch gebied. 

Wij zijn bij Finc gestart, omdat de directie zich op een andere manier in de markt wilde zetten. Samen zijn wij gaan kijken naar welke nieuwe positionering bij Finc zou passen. Toen de nieuwe branding eenmaal stond, zijn wij aan de slag gegaan om de nieuwe boodschap overal door te voeren, zoals op de nieuwe website, in vacatures en in alle communicatie. Om goed te weten wat we overal wilden vertellen hebben we de klant, met klantprofielen, heel duidelijk in kaart gebracht. Daarnaast verzorgen wij alle marketing voor Finc, zoals de events, ‘Samen Ondernemen Sessies’, nieuwsbrieven en social media posts. 

Rebel Effect

De nieuwe boodschap is overal doorgevoerd. En nu blijven wij, Rebels de (externe)marketing afdeling voor Finc, wij werken wekelijks aan de doorlopende marketingactiviteiten. De directie van Finc hoeft zich niet druk te maken over zijn marketing en weet dat alles wordt opgepakt. Finc kan zijn klanten nu beter bereiken met een verhaal dat past bij Finc en hun klanten.

Call Now Button