fbpx

Op zoek naar iets meer. Veel passie en de behoefte om iets op te bouwen wat volledig weergeeft waar jij voor staat. Een gezamenlijke droom begon voor drie jeugdvrienden. Een ecologische architect (Jeremy), een succesvolle marketeer (Julien) en een enthousiaste starter (Vincent). Alle drie gek op de bergen en outdoor sporten. Waarom zouden zij geen brand beginnen?

Zo ontstond in 2008 het outdoor merk Picture en ze hadden één belangrijk criterium: 100% committed responsibility and sustainability-driven eco-design. Het merk moest staan voor een milieuvriendelijk productontwerp, dat zou opvallen door het design. De kleding moest gewaardeerd worden om de kwaliteit. De prijs moest aantrekkelijk zijn, zodat het een echt alternatief zou zijn voor conventionele industriële productie. Dat noem ik nog eens een duidelijke visie!

Picture is inmiddels gegroeid tot een statement in de outdoor-branche. Waar er vandaag de dag nog altijd uitdagingen zijn. Eco-design is niet eenvoudig te realiseren en vergt een andere manier van denken. Dit start al bij het ontwerp. In elk kledingstuk moet volgens de Picture-filosofie ten minste 50% gerecycled materiaal zijn gebruikt. Kortom, van je eigen plastic fles naar een stijlvol en kwalitatief hoogwaardig outdoor jacket.

Hoe breng je dit inspirerende verhaal dan naar de klant toe? Dat is zeker een uitdaging voor de vertegenwoordigers. Zij hebben een duidelijke focus en zoeken continu naar de juiste verkoopkanalen. Het trainen van de retailers is een belangrijk onderdeel, want de visie van Picture moet zo breed mogelijk uitgedragen worden.

Hoe kies jij eigenlijk je kleding uit? En wat doe jij met je kleding, zodra je het niet meer draagt of het versleten is? Het mooiste zou natuurlijk zijn als er van onze gedragen kleding weer nieuwe kleding gemaakt kan worden. De weg naar een duurzame toekomst start tenslotte bij jezelf. Help jij de textielindustrie verder op weg?

 

Picture

Neither a ski nor a snowboard brand: an environmental outdoor brand dedicated to snow sports and the great outdoors.

 

A Different Rebel

Marketing inzetten voor een doel. Het creëren van een positieve impact op het milieu en elkaar. Dat begint met anders denken en samenwerken.

Call Now Button