Gratis Branding tips

Word je eigen branding expert. Ontvang professionele marketing en branding tips in je mail box. Schrijf je er nu gratis voor in.

Ik schrijf mij in

Liever Persoonlijk Advies

Gratis branding tips voor ondernemers

Met jouw eigen branding aan de slag, door jezelf te zijn en je bedrijf te zien als een merk. 

Ben jij benieuwd hoe jij jezelf en jouw bedrijf als een merk in de markt zet? Als je dit doet vanuit een persoonlijkheid wordt branding ineens makkelijk en leuk. Echt waar! Dit hebben wij en andere ondernemers al ervaren. Er zijn 12 persoonlijkheden. Er is er altijd wel een die bij je past. Ontdek wie jij bent met onze test.

Branding zonder groot budget

De meest succesvolle merken gebruiken een persoonlijkheid om hun branding goed aan te pakken. Nike, Coca Cola, Triodos Bank en Ikea zien hun bedrijf als een persoon en weten zo hun merk lading te geven. Wij delen tips hoe jij hetzelfde kan bereiken met jouw branding, zonder een groot budget of een heel team van marketeers die voor je werken.

Branding tips:

  • Ga je bedrijf zien als een persoon
  • Creëer het gunfactor met verhalen
  • Maak je verhalen persoonlijk
  • Maak een connectie door emoties
  • Vertel vanuit je hart
  • Vertel over je passie
  • Vertel waarom je onderneemt

Grote merken kennen zichzelf en weten wie ze zijn als persoon. Zij bouwen vanuit een specifiek persoonlijkheid aan hun merk. Ben jij hier ook aan toe?  Zodra je weet wie je bent, zul je zien dat het je gaat helpen met jouw marketing, van strategie tot dagelijkse marketing acties.

De juiste klanten bereiken

Hu? Ik hoor je denken. “Waarom moet ik een persoonlijkheid creëren als ik met mijn branding aan de slag wil”? Mensen doen zaken met mensen. Mensen gunnen elkaar business. Als jij van jouw bedrijf een persoonlijkheid maakt krijg je sneller een gunfactor. Je kan makkelijker een connectie maken. Ga ook met een persoonlijkheid aan de slag als je jouw branding zelf professioneel wilt oppakken en je klanten beter wilt bereiken.

 Wil jij de juiste klanten bereiken?

 Wil jij meer kliks op je nieuwsbrieven?

Wil jij je bedrijf zien als een merk?

 Wil jij een groter bereik op social media?

 Wil jij je onderscheiden?

 Wil jij meer verkopen?

Welk Merk wil jij zijn?

Wij, Daphne en Kiki helpen andere ondernemers met hun marketing. We starten altijd eerst vanuit de strategie en helpen je dan stap voor stap met de marketingacties. Branding is ook onderdeel van de strategie. Als je de branding goed doet worden de acties bedenken veel makkelijk. Onze persoonlijkheid is de Rebel. Door in de huid te kruipen en te denken als een rebel bouwen wij aan ons merk. Het kleurgebruik, de manier van schrijven, de keuze van beelden, alles valt samen met de rebel. Wij bedenken zelfs ludieke acties, waar we anders niet opgekomen waren. Onze klanten herkennen zich en voelen zich verbonden met onze kernwaarden, zoals breken met de status quo, uniek willen zijn, gaan voor de waarheid en het tonen van lef. Kom er nu achter wie jij bent. 

12 persoonlijkheden

Er zijn 12 persoonlijkheden. Er is er altijd wel een persoonlijkheid die bij je en jouw bedrijf past. Wie ben jij?

De Grappenmaker

De “Grappenmaker” past bij bedrijven die scheefstand of een serieus onderwerp met humor aan de kaak stellen. Klanten een fijne tijd willen bezorgen. Leuke producten en diensten aanbieden. Klanten plezier en/of ontspanning bieden.Ben jij dit?

De Optimist

De Optimist past bij bedrijven die producten en diensten aanbieden, die op een goede manier zekerheid en veiligheid bieden aan jouw klant. Puur en natuurlijk. Ben jij dit?

De Wijze

De Wijze past bij bedrijven die als expert willen worden gezien, klanten willen aanmoedigen tot nadenken. Kennis en theorie als basis hebt voor jouw aanbod in producten en diensten. Ben jij dit?

De Verzorger

Het verzorgende merk past bij bedrijven die mensen opleiden, helpen bij de opvoeding, anderen helpen zich verder te ontwikkelen, anderen helpen voor zichzelf te zorgen. Ben jij dit?

De Magiër

De Magiër past bij bedrijven die anderen helpen te veranderen, te verbeteren of coachen naar. Jij maakt die transformatie mogelijk. Ben jij dit?

De Rebel

De Rebel past bij bedrijven die op een hele andere manier iets in de markt aanbieden.  Je breekt met het traditionele een hebt een duidelijke visie voor het vernieuwende. Ben jij dit?

De Aanbidder

Of het nu een passie is voor auto’s, reizen, verzorging, eten of het vinden van de liefde. Jouw product of dienst zorgt ervoor dat de klant zichzelf of het leven aantrekkelijker vindt. Ben jij dit?

De Pionier

De Pionier past bij bedrijven die begrijpen dat de klant steeds uitgedaagd wil worden en een honger heeft naar nieuwe ideeën en inzichten. De Pionier helpt anderen met hun (levens)zoektocht, reizen en/of avonturen. Ben jij dit?

De Maker

De Maker past bij bedrijven die de zelfexpressie bij hun klanten bevorderen, zich richten op marketing, kunst of technologische innovaties. Het creatieve merk staat garant voor verrassende en baanbrekende oplossingen. Ben jij dit?

De Leider

De Leider past goed bij bedrijven die de verantwoordelijkheid en het welzijn van mens, maatschappij en milieu hoog in het vaandel hebben staan. Het bieden van een hoge kwaliteit is een must. Ben jij dit?

De Goede Buur

Jij helpt jouw klanten op een nuchtere manier hun leven te leiden zoals zij dit willen. De Goede Buur past bij bedrijven die alledaagse diensten en producten bieden en gemak, eenvoud of hulp bieden bij een klantbehoefte. Ben jij dit?

De Krijger

Jij weet de doelstellingen en ambities van jouw klanten te verwezenlijken. Het hoogst haalbare realiseren is waar de krijger voor strijd. Denk aan sportprestaties, maar ook in de politiek of op het gebied van wereldproblematiek. Ben jij dit?

Call Now Button