Ontvang gratis branding tips

Ga jouw bedrijf ook zien als een persoon en ga zo aan de slag met jouw eigen branding en marketing

Meld je aan

Liever Persoonlijk Advies

DE KRACHT VAN EERLIJKE MARKETING EN JEZELF ZIJN ALS ONDERNEMER

Hoe schrijf jij het juiste verhaal voor op jouw website en social media kanalen. Wat is de beste tekst voor die leuke campagne? Hoe zorg jij overal voor dezelfde boodschap? 

Jouw klanten beter bereiken

Ons dagelijks leven speelt zich voor een groot deel online af. Toch hebben we de sterke behoefte om een connectie te maken. Zolang wij ons kunnen herinneren vertellen we graag verhalen. Als lezer of luisteraar wil je helemaal meegenomen worden in het verhaal, zodat jij je kunt identificeren en haast zelf de emotie ervaart. Maar waar start je met jouw verhaal? Wat vertel je online? Hoe maak je een connectie als je het hebt over een product en dienst?

Met een persoonlijk verhaal jouw klanten beter bereiken

Het is dus niet verrassend dat emotie en persoonlijke verhalen het meeste aanspreken. Denk maar eens na, op welke website blijf jij langer hangen? Welk filmpje op Facebook klik je niet weg? Welke post lees jij helemaal op LinkedIn? Welke presentatie kun jij je nog herinneren? Het zal vast een verhaal zijn geweest wat je aansprak, omdat jij je herkende in de persoon of de situatie. Jij voelde je even verbonden.

Door jezelf te zijn ga jij je onderscheiden

Het is dus heel belangrijk om in al jouw content die emotie te creëren. Zo maak je namelijk een connectie met jouw klanten. Hoe doe je dit dan? Als eerste door vooral jezelf te zijn. Vertel jouw eerlijke verhaal. Dan heb je zo die tekst voor op jouw website, in jouw campagne, in jouw social media posts en bij jouw communicatiematerialen voor je producten en diensten. Zelfs het schrijven van een SEO tekst is een eitje. Het start bij het neerzetten van jouw bedrijf als een persoonlijkheid. Je zult ervaren dat dit marketing een stuk gemakkelijker maakt!

 

Welke van de 12 persoonlijkheden past bij jouw bedrijf? Wij hebben een vragenlijst ontwikkeld. Zo kom je erachter wie jij bent.

Maak van jouw bedrijf een merk door het creëren van een karakter

Vertellen wie jij bent en waar je voor staat, wordt super easy en leuk, zodra jij jouw bedrijf als persoon gaat zien. Om dit te kunnen doen moet je weten wie jij van de 12 persoonlijkheden bent. Wij zijn de “Rebel”. Door in de huid te kruipen en te denken als een rebel bouwen wij aan ons merk. Het kleurgebruik, de manier van schrijven, de keuze van beelden, alles valt samen met de rebel. Wij bedenken zelfs ludieke acties, waar we anders niet opgekomen waren. Onze klanten herkennen zich en voelen zich verbonden met onze kernwaarden, denk aan het breken met de status quo, uniek willen zijn, gaan voor de waarheid en het tonen van lef. Het Rebelse merk blijkt dé manier te zijn, om met onze klant een connectie te maken.

Wie ben jij en welk verhaal vertel je

Er zijn 12 verschillende persoonlijkheden, ofwel archetypes. Succesvolle merken kennen zichzelf en de charme. Zij bouwen vanuit een specifiek archetype aan hun merk. Ben jij hier ook aan toe? Er is er altijd eentje die bij jou past. Je hoeft nu alleen maar te ontdekken wie jij bent. Zodra je weet wie je bent, zul je zien dat het je gaat helpen met jouw marketing.

“Elke dag krijgen wij tientallen positieve reacties op onze bedrijfsnaam en onze marketingstrategie. Er wordt vaak gevraagd hoe wij onze branding aanpakken”.

Jouw klanten beter bereiken met jouw onderscheidend vermogen

“Ik wil een nieuwe website”. “Een groter bereik op social media”. “Meer kliks op mijn nieuwsbrieven”. “Ik wil mijn klanten beter bereiken.” “Meer producten en diensten verkopen”. “Ik moet een SEO tekst schrijven”. Met deze vragen komen ondernemers bij ons terecht. Wat blijkt? Wij zien in de praktijk dat iedere ondernemer, ondanks de grootte en de fase van de onderneming, dan eigenlijk worstelt met de marketingstrategie. Als je met (een van) deze vragen zit, moet je starten bij het begin: wat wil je nu eigenlijk vertellen? Kortom wat is jouw marketingboodschap en hoe breng je die goed over aan jouw klant.

Vertel wie jij bent en waar je voor staat 

Jij kunt ook zelf jouw unieke merk creëren, je onderscheiden in de markt en hiermee jouw klanten beter bereiken. Als jij jouw bedrijf namelijk gaat neerzetten als een persoonlijkheid, dan creëer jij jouw authentieke merk. Dit helpt je bij jouw marketing!

Als jij weet wie je bent, wordt het makkelijker om jouw verhaal te ontwikkelen en overal te vertellen. Teksten voor op jouw website, brochures, mailings en bij een productlancering zijn ineens leuk en makkelijk om te schrijven.

Jij weet straks direct wie jij bent. Met de gratis tips, kun je meteen aan de slag met jouw marketing en de persoonlijkheid. Zo bereik je op een snelle manier beter jouw klant.

Call Now Button