Jij bent dus een echte crea-bea, he? Wij geven je graag tips hoe je nu de branding kan aanpakken als een “Maker”. Zet jouw bedrijf als het creatieve merk op de kaart!

De Maker
Als het creatieve merk help jij jouw klanten iets te creëren. Als het verbeeldende merk, kunnen jij en jouw klanten samen iets compleet nieuws maken. De Maker past bij bedrijven die de zelfexpressie bij hun klanten bevorderen, zich richten op marketing, kunst of technologische innovaties. De maker is een kei in het visualiseren van de gewenste situatie. Denken in mogelijkheden zonder de beperking van huidige structuren. Het creatieve merk staat garant voor verrassende en baanbrekende oplossingen zelfs voor complexe vraagstukken.

  • Voor een creatief merk is authenticiteit heel belangrijk.
  • Unieke woorden, beschrijvende tekst, visualisatie in beeld en tekst, gebruik metaforen.
  • Als jij je het kan verbeelden kun je het creëren met jouw merk.
  • Niks is te gek, alles kun je schuiven onder creatief zijn ;-).
  • Je brengt vanuit verbeelding de vernieuwing.

De ideale klant
Is op zoek naar uniekheid. Geen massaproductie, tenzij de klant zijn eigen draai eraan kan geven. Do it yourself.

Welke bedrijven zijn ook het “creatieve” merk? Denk eens aan LEGO, Apple, of Adobe.

Start met het creëren, bedenken en ontdekken wie jij wilt zijn. Wat zie jij voor je? Als mensen aan jouw bedrijf denken, wat is dan belangrijk? Wat wil jij graag dat jouw klant ziet en ervaart?

Ga aan de slag met de gekozen persoonlijkheid. Laat zien wie jij bent. Hoe jouw merk eruit gaat zien. Maak voor jouw bedrijf bijvoorbeeld een moodboard, presentatie of een pinterest bord, op basis van de eigenschappen van de persoonlijkheid.

Niet zo’n creatieveling? Wil je weten wie jij bent? Wij hebben een vragenlijst ontwikkeld. Zo ontdek je heel snel wie jij bent.

Call Now Button